Napori Možemo! požnjeli uspjeh – Država otkupljuje većinski poslovni udjel i ulaže u završetak započetih gradnji

ZAHTJEVI MOŽEMO! PULA ZA DRŽAVNI OTKUP ULJANIKA NAPOKON URODILI PLODOM

Današnja odluka Vlade o otkupu većinskog udjela ULJANIK Brodogradnje 1856, uz dodatnih 10 milijuna eura za osiguranje financijske stabilnosti, te završetak započetih gradnji, dodatno potvrđuje ispravnost naše inicijative.
Možemo! je u proteklom razdoblju i u pulskom Gradskom vijeću i u Saboru naglašavao da brodogradnja u Hrvatskoj ima budućnost i da Hrvatska može otkupiti Uljanik. Brodogradnju se mora promatrati kroz multiplikativni faktor koji proizvodi i plasira u gospodarstvo, te zapošljava struke svih profila, kako društvenih tako i tehničkih.


Možemo! Pula će i dalje inzistirati na inicijativi da Grad Pula uđe sa simboličnim udjelom u vlasništvu Uljanika. “Svojom inicijativom naglašavamo važnost Uljanika za Pulu i zato čvrsto držimo da Grad Pula mora biti uključen u planiranje budućnosti Uljanika”, rekla je Dušica Radojčić, koordinatorica Možemo! Pula i vijećnica u Gradskom vijeću Pule.

Podsjećamo i da je na inicijativu pulskog Možemo! “Uljanik – za pametnu brodogradnju kao stratešku gospodarsku granu Grada Pula – Pola” izglasana politička podrška lokalne samouprave za nastavak proizvodnje u Uljaniku, naglašavajući značaj brodograđevne industrije koja se u Puli razvija više od 170 godina.

Dok su drugi pokapali brodogradnju u Puli i razmišljali o prenamjeni i korištenju tog prostora u turističke svrhe, mi smo naglašavali da zbog duge tradicije brodogradnje i znanja koje treba sačuvati, ne smijemo izgubiti tu ključnu polugu dosadašnjeg i budućeg razvoja grada. Cijela Europa je odustala od privatizacije brodogradilišta i ulaže u brodogradnju, i Hrvatska mora uskočiti u taj brod.

Brodogradnju vidimo kao dio naše politike zelene reindustrijalizacije i kao jednu od ključnih grana za stvaranje znanja, tehnoloških inovacija  i dodane vrijednosti

Da bismo to postigli potrebno je uspostaviti strateško partnerstvo istraživačko-inovacijskog sektora, privatnih tehnoloških tvrtki i države u modernizaciji i pametnoj specijalizaciji brodogradnje.  

U siječnju ove godine je EU parlament usvojio Sveobuhvatnu europsku strategiju o lukama u kojoj se naglašava važnost pomorske proizvodnje, brodogradnje i njezina lanca opskrbe, te poziva Komisiju da poduzme odgovarajuće mjere za povećanje konkurentnosti i otpornosti europskih brodogradilišta i njihovih cijelih lanaca opskrbe.

Tu priliku ne smijemo propustiti.